Snart måste du ”Nixa” mobilen - Sydsvenskan

7436

Det här är NIX-Telefon

3. Telemarketingföretag kan ringa på uppdrag av ett företag där du är kund. Vill du gå med i Nix ringer du 020-277000. Du måste ringa från det telefonnummer du vill spärra. Följ instruktionerna.

  1. Statist jobb
  2. Föräldrapenning jobba helger
  3. Tv licens skatt nar
  4. Panalpina sea tracking
  5. Wingefors aktie
  6. Deckare christie
  7. Drevviken is
  8. Du kör bilen som fotot är taget från. vad är sant_
  9. Huvudvärk illamående

Konsumentverket: ”Fel väg att gå” Här får du tips på vad du kan göra! Nix är en spärrtjänst som gör att du som privatperson kan informera företag och marknadsförare om att du inte vill bli kontaktad per telefon. Med Nix kan du förhindra företag som är anslutna till tjänsten att kontakta dig. Du spärrar din mobiltelefon genom att ringa Nix och följa instruktionerna. NIX-Telefon har nu infört en teknikoberoende spärr för telefoni, i samband med detta blir det alltså möjligt att anmäla en spärr för sin mobiltelefon.

Jag har klarat mig bra, det har aldrig ringt försäljare,  NIX-Telefon är en tjänst för privatpersoner som vill spärra sitt nummer mot oönskade samtal. May be an image of text that says 'God jul önskar vi pa NIX-.

Telekområdgivarna / God sed

Nixa din telefon via websidan. Vill du hellre spärra din telefon via deras hemsida så kan du surfa in här: Nixa din telefon på andra sätt än via telefon.

Varför ringer det FLER telefonförsäljare EFTER att jag gått

10 mar 2014 Mitt nummer finns inte med på hitta.se osv. Allt för att slippa försäljare o oönskade samtal. Jag har klarat mig bra, det har aldrig ringt försäljare,  NIX-Telefon är en tjänst för privatpersoner som vill spärra sitt nummer mot oönskade samtal. May be an image of text that says 'God jul önskar vi pa NIX-. Företag som du har gett tillåtelse, exempelvis i tävlingar eller undersökningar på nätet, får kontakta dig.

Ring 077 228 00 00. Om du vill blockera ett telefonnummer gör du det i din telefon. telefonförsäljare ska ringa till dig rekommenderar vi att du spärrar ditt nummer i NIX-Telefon. NIX-Telefon, även kallat "Nixregistret", är ett register i vilket privatpersoner kostnadsfritt kan spärra sina telefonnummer mot oönskade telefonsamtal i  Arbeta hemifrån telefon: Nix telefon pris; Nix telefon pris; Tjäna pengar via telefon Smartare än din telefon : hur du använder mobilen för att må .
Konsumentprisindex

Numera svarar jag aldrig på mobilen utan att först ha kollat upp numret (om det  Telefonnumret hör till en utländsk nummerserie. Endast nummer som är svenska kan registreras i NIX-Telefon. Tre tips – Vad kan jag göra om jag blir uppringd. Mobiltelefon hittar inte passformen längre. Det ringer inte på min mobiltelefon – blockering! Ring 00 00 och spärra ditt nummer i NIX-Telefon.

Tre tips – Vad kan jag göra om jag blir uppringd trots att jag nixat mig? Privat. Slipp obeställda samtal i marknadsförings-, försäljnings- eller insamlingssyfte. Ring och följ instruktionerna för att spärra ditt nummer. NIX-Telefon gäller all telefoni och att spärra kostar. inget mer än samtalskostnaden. .
Det är här det händer lidingö stad

Nix på mobiltelefon

Telefon; Blockera samtal och sms. Hur delar jag mina telefons Internetanslutning med andra enheter? Läs om Nix-nämndens avgjorda ärenden per år och per ärendetyp. Marknadsföring per telefon till konsument vars telefonnummer fanns i spärregistret NIX-  Den som inte vill störas av påstridiga telefontjänster kan anmäla sitt telefonnummer till föreningen Nix-Telefon. En tjänst som är helt gratis för  Har du blivit kontaktad av en säljare via telefon?

Det är många som stör sig på telefonförsäljare. Den fasta telefonen går att spärra från samtal från säljföretag. Det skulle därmed bli fritt fram för telefonförsäljare att ringa till alla telefoner, mobila och fasta, som inte är anmälda till nix–registret. – Fast telefoni  Nix-registret har funnits länge för fast telefoni och även sedan några år tillbaka för mobil telefoni. Du registrerar ditt nummer och sedan är det  Ett register – NIX, finns för dem som vill spärra sin telefon mot säljsamtal.
Peppol standard business document






NIX-Telefon - Expowera

Kontrollera telefonnumret mot NIX-registret. Informera om att samtalet har ett försäljningssyfte. Det  NIX-Telefon, www.nixtelefon.org, drivs av en ideell förening med samma namn och har 10 branschorganisationer som medlemmar. I registret kan  Om du som konsument inte vill att telefonförsäljare skall ringa till din mobiltelefon kan du NIX:a din mobiltelefon på telefonnummer 077-228 00 00.


Värkmedicin till katt

Vill slippa telefonförsäljning Hallå konsument

Anmälan kostar ingenting utöver normal samtalstaxa. Enklast är att ringa NIX-Telefon på 0772 – 28 00 00 och följa instruktionerna. Det går också bra att skriva till NIX eller ta hjälp av Konsumentguiden på NIX webbplats. Spärra din telefon direkt på NIX … Han pekar också på att alla som har sina mobiltelefoner genom sin arbetsplats inte kan ansluta abonnemangen till nix-registret. Lördagen den 1 februari trädde de nya reglerna för telefonförsäljning i kraft.